ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Головного управління
статистики у м. Києві
від 20.04. 2012 року № 52-К
|
ПОРЯДОК
проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців Головного управління статистики у м. Києві
Цей Порядок визначає організаційні засади проведення конкурсного відбору (далі - конкурс) кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців Головного управління статистики у м. Києві.
Порядок ґрунтується на нормах Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 169 (із змінами і доповненнями), та Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 08 липня 2011 року № 164 (із змінами і доповненнями).
1. Загальні положення
1.1. Відповідно до цього Порядку проводиться конкурс на заміщення вакантних посад державних службовців Головного управління статистики у м. Києві (далі – Головне управління) п’ятої-сьомої категорій, крім випадків, коли законами України встановлено інший порядок заміщення таких посад.
1.2. Переведення на рівнозначну або нижчу посаду в Головному управлінні, а також просування по службі державних службовців, які зараховані до кадрового резерву Головного управління чи успішно пройшли стажування в порядку, визначеному Положенням про порядок стажування у державних органах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01 грудня 1994 року № 804, може здійснюватися без конкурсного відбору.
1.3. Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців наказом Головного управління утворюється конкурсна комісія у складі голови, заступника голови, секретаря і членів комісії.
Очолює конкурсну комісію заступник начальника Головного управління статистики у м. Києві. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, а також окремих самостійних структурних підрозділів Головного управління. До складу конкурсної комісії включається також представник профспілки.
1.4. Засідання конкурсної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше ніж 2/3 її складу.
1.5. Рішення комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на її засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.
1.6. Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписують усі присутні на засіданні члени комісії. Протокол подається начальнику Головного управління не пізніше ніж через два дні після голосування. Кожний член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
2. Умови проведення конкурсу
2.1. Рішення про проведення конкурсу приймає начальник Головного управління за наявності вакантної посади державного службовця.
2.2. До участі у конкурсі не допускаються особи, які:
визнані в установленому порядку недієздатними;
мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади державного службовця;
у разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі близьким особам;
позбавлені права займати відповідні посади в установленому законом порядку на визначений термін;
в інших випадках, установлених законами.
2.3. Особи, які подали необхідні документи до Головного управління для участі у конкурсі, є кандидатами на зайняття вакантної посади державного службовця Головного управління (далі - кандидати).
2.4. Конкурс проводиться поетапно:
публікація оголошення про проведення конкурсу в пресі або поширення його через інші засоби масової інформації;
прийом документів від осіб, які бажають узяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність установленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади;
проведення іспиту та відбір кандидатів.
3. Оголошення про конкурс
3.1. Оголошення про проведення конкурсу опубліковується в пресі або поширюється через інші офіційні засоби масової інформації не пізніше ніж за місяць до початку конкурсу, а також доводиться до відома працівників Головного управління шляхом розміщення на інформаційному стенді та офіційному веб-сайті.
3.2. В оголошенні про проведення конкурсу зазначаються такі відомості:
місцезнаходження та номери телефонів Головного управління;
назви вакантних посад із зазначенням, що додаткову інформацію щодо основних функціональних обов'язків, розміру й умов оплати праці надає кадрова служба;
основні вимоги до кандидатів, визначені Головним управлінням згідно з Довідником типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженим наказом Національного агентства України з питань державної служби від 13 вересня 2011 року № 11;
термін прийняття документів (протягом 30 календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу).
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству про державну службу.
3.3. При заміщенні вакантних посад, призначення на які відповідно до законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України здійснюється за іншою процедурою, а також у разі прийняття начальником Головного управління рішення про призначення осіб згідно з пунктом 1.2 цього Порядку конкурс не оголошується.
4. Прийом і розгляд документів на участь у конкурсі
4.1. Особи, які бажають узяти участь у конкурсі, подають до конкурсної комісії Головного управління такі документи:
заяву про участь у конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із установленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби;
заповнену особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками;
дві фотокартки розміром 4 х
6 см
;
копії документів про освіту, підвищення кваліфікації, присвоєння наукового ступеня або вченого звання;
декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, передбаченою Законом України “Про засади запобігання і протидії корупції”;
довідку органу державної податкової служби про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) за минулий рік;
копію першої, другої та одинадцятої сторінок паспорта громадянина України;
копію військового квитка (для військовозобов’язаних);
довідку про допуск до державної таємниці (у разі наявності);
медичну довідку про стан здоров'я за формою, затвердженою МОЗ;
інформацію про наявність у себе корпоративних прав;
інформацію про працюючих в органі близьких осіб;
письмову згоду на обробку персональних даних.
Особи, які працюють у Головному управлінні й бажають узяти участь у конкурсі, зазначених документів до заяви не додають.
4.2. Особи можуть подавати додаткову інформацію стосовно своєї освіти, досвіду роботи, професійного рівня і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації тощо).
4.3. Забороняється вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством.
4.4. Кадрова служба Головного управління перевіряє подані документи на відповідність їх установленим вимогам щодо прийняття на державну службу, передбаченим для кандидатів на посаду державного службовця.
4.5. Особи, документи яких не відповідають установленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляє кадрова служба з відповідним обґрунтуванням.
Якщо кандидат наполягає на участі у конкурсі за таких обставин, він допускається до конкурсу, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.
4.6. Подані документи і матеріали конкурсної комісії зберігаються у кадровій службі Головного управління.
5. Загальні умови проведення іспиту
5.1. Іспит проводиться конкурсною комісією Головного управління з метою об'єктивної оцінки знань і здібностей кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.
5.2. Об'єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами (тривалість іспиту, зміст і кількість завдань, підрахунок результатів тощо) та відкритістю інформації про них, єдиними критеріями оцінки.
5.3. Проведення іспиту передбачає перевірку й оцінку знань Конституції України, законів України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", а також законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Головного управління та його структурних підрозділів.
Перелік питань на перевірку знання Конституції України, законів України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції" наведений у додатку 1 до цього Порядку.
Перелік питань для перевірки знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Головного управління та його структурних підрозділів наведений у додатку 2 до цього Порядку.
Інформація щодо питань іспиту обов'язково доводиться до відома кандидатів при поданні документів для участі в конкурсі та розміщується на офіційному веб-сайті Головного управління.
5.4. Екзаменаційні білети складаються за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку, та затверджуються головою конкурсної комісії. До кожного білета включається по одному питанню на перевірку знання Конституції України, Закону України "Про державну службу", Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" та два питання на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Головного управління та його структурних підрозділів - всього 5 питань.
5.5. Кількість білетів має бути не менше 15.
5.6. Процедура іспиту складається з трьох етапів:
організаційна підготовка до іспиту;
складання іспиту;
підбиття підсумків іспиту.
5.7. Кадрова служба Головного управління за погодженням з головою конкурсної комісії визначає дату проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.
6. Організаційна підготовка до іспиту
6.1. Організаційна підготовка до іспиту проводиться в день проведення іспиту з усіма кандидатами на заміщення вакантних посад.
6.2. Секретар конкурсної комісії інформує про тривалість і процедуру складання іспиту.
6.3. До початку іспиту секретар конкурсної комісії відповідає на запитання кандидатів щодо процедури іспиту. Інформація секретаря про умови складання іспиту має бути достатньою для кандидатів. Він має впевнитися, що всі кандидати зрозуміли умови іспиту, в іншому випадку надати додаткові пояснення. У разі виникнення спірних питань вони мають бути розв'язані головою конкурсної комісії.
7. Складання іспиту
7.1. Приміщення для складання іспиту має відповідати умовам зручного розміщення, що унеможливлює спілкування кандидатів та забезпечує індивідуальну підготовку відповідей на питання білета. Кандидати не можуть самостійно залишати приміщення, в якому проходить іспит, до його закінчення.
7.2. Іспит складається одночасно для кандидатів на заміщення однієї вакантної посади. У разі невеликої кількості кандидатів та за наявності відповідних умов, передбачених пунктом 7.1 цього Порядку, іспит може проводитися одночасно на заміщення декількох вакантних посад.
7.3. Під час підготовки кандидатами відповідей на запитання екзаменаційного білета в приміщенні мають бути присутніми не менше трьох членів конкурсної комісії.
7.4. Іспит складається письмово за екзаменаційними білетами, які пропонуються кандидату на його вибір і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних посад під час складання іспиту.
7.5. Іспит складається державною мовою.
7.6. При підготовці відповідей на питання білета кандидат здійснює записи на аркуші зі штампом Головного управління. Перед відповіддю обов'язково вказуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата, номер білета та питання, зазначені в білеті.
Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата й дата складання іспиту.
7.7. Загальний час для підготовки відповіді на екзаменаційний білет має становити не більше 60 хвилин.
8. Оцінювання та підбиття підсумків іспиту
8.1. Для оцінки знань кандидатів використовується п'ятибальна система.
П'ять балів виставляються кандидатам, які виявили грунтовні знання Конституції України, законів України "Про державну службу", "Про засади запобігання і протидії корупції" та успішно справилися із запитаннями на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Головного управління та його структурних підрозділів.
Чотири бали виставляються кандидатам, які виявили повні знання Конституції України, законів України "Про державну службу", "Про засади запобігання і протидії корупції" і достатньо володіють знаннями законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Головного управління та його структурних підрозділів.
Три бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставлених питань в обсязі, достатньому для подальшої роботи.
Два бали виставляються кандидатам, які розуміють основні поняття нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість помилок.
Один бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання в установлений строк.
8.2. Після закінчення часу, відведеного на складання іспиту, всі члени конкурсної комісії проводять перевірку та оцінювання відповідей. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне питання екзаменаційного білета. Такі оцінки виставляються на аркуші з відповідями кандидата.
8.3. Підбиття підсумку здійснюється шляхом додавання балів за кожне питання і занесення загальної суми балів до екзаменаційної відомості, форма якої наведена в додатку 4 до цього Порядку. З результатами іспиту кандидат ознайомлюється під підпис в екзаменаційному білеті.
8.4. Аркуші з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами та документами конкурсної комісії у кадровій службі відповідно до вимог чинного законодавства.
8.5. Кандидати, які набрали загальну суму балів, що не є нижчою 50 відсотків від максимальної суми балів, яка може бути виставлена при наданні відповідей, вважаються такими, що успішно склали іспит.
8.6. Кандидати, які набрали менше 50 відсотків від максимальної суми балів, вважаються такими, що не склали іспит.
8.7. Кандидати, які не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду.
8.8. У разі незгоди з результатом складеного іспиту кандидат має право протягом трьох робочих днів з дня складання іспиту звернутися до начальника Головного управління з апеляцією.
Рішення начальника Головного управління може бути оскаржене у порядку, визначеному законодавством.
9. Відбір кандидатів
9.1. Конкурсна комісія на підставі розгляду поданих документів, результатів іспиту та співбесіди з кандидатами, які успішно склали іспит, на своєму засіданні здійснює відбір осіб для зайняття вакантних посад державних службовців Головного управління.
9.2. Інші кандидати, які успішно склали іспит, але не були відібрані для призначення на посади, у разі їх згоди, за рішенням конкурсної комісії можуть бути рекомендовані для зарахування до кадрового резерву Головного управління і протягом року прийняті на вакантну рівнозначну або нижчу посаду без повторного конкурсу.
Якщо за результатами конкурсу не відібрано жодного з кандидатів для призначення на посаду, конкурсна комісія не може рекомендувати цих кандидатів до кадрового резерву.
9.3. Якщо жоден з кандидатів не рекомендований конкурсною комісією для зайняття вакантної посади державного службовця, оголошується повторний конкурс.
9.4. У рішенні комісії, що подається начальнику Головного управління, обов'язково зазначаються пропозиції щодо призначення конкретного кандидата на вакантну посаду державного службовця та визначаються кандидатури для зарахування до кадрового резерву.
9.5. Конкурсна комісія повідомляє кандидатів про результати конкурсу протягом трьох днів після його завершення.
9.6. Кадрова служба Головного управління протягом трьох днів із дати одержання переможцем конкурсу повідомлення про результати конкурсу отримує у нього письмову згоду на проведення спеціальної перевірки.
У разі ненадання згоди спеціальна перевірка стосовно переможця конкурсу не проводиться, питання щодо його призначення або підготовки подання для призначення на відповідну посаду не розглядається.
9.7. Рішення про призначення на посаду державного службовця або зарахування до кадрового резерву приймає начальник Головного управління на підставі пропозиції конкурсної комісії та довідки про результати спеціальної перевірки протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.
9.8. Рішення конкурсної комісії може бути оскаржене начальнику Головного управління протягом трьох днів після ознайомлення з цим рішенням.
9.9. Рішення начальника Головного управління може бути оскаржене у порядку, визначеному законодавством.